Ook de terugkeer van het gouden duo

Carla Heskes 15 juni 2023
Mia is terug op het Noorse eiland Hitra, waar ze vroeger heeft gewoond en nu bekend staat als de beroemde politievrouw. Terwijl ze gestopt is bij de politie wordt ze toch gevraagd om op zoek te gaan naar een verdwenen jongen. De jongen wordt al drie jaar vermist. Dan wordt er een meisje vermoord aangetroffen met de naam van de vermiste jongen in haar bloed geschreven. Holger Munch wordt opgetrommeld en het team wordt herenigd op het eiland in een poging de dader op te sporen.

Wat was het leuk om weer samen aan een zaak te werken met Holger en Mia. En wat fijn dat het redelijk goed met ze gaat! Het verhaal zat goed in elkaar en zeker het einde had ik niet aan zien komen. Dit ijzersterke duo mag van mij nog heel vaak samen aan onderzoeken werken en terugkeren in vele boeken van Samuel Bjørk.
Fijne schrijfstijl, de opbouw in diverse delen en hoofdstukken vanuit veel verschillende perspectieven geschreven zodat de vaart lekker in het verhaal zit zorgen ervoor dat je het boek slecht weg kunt leggen.

Waar Mia de spoken uit haar verleden naar zo lijkt een plekje heeft kunnen geven en ook Holger de draad weer oppakt was dit een heerlijk steady thriller waar de focus toch veelal lag op de duistere zaken van het Hitra van drie jaar geleden tot nu. Maar wie weet wat er nog allemaal in het verschiet ligt voor Holger en Mia. Daar kom ik graag achter in het volgende deel, waar ik nu al naar uitkijk en waarvan ik hoop dat die er ook daadwerkelijk komt.

Een dikke vette aanrader!

Meer recensies van Carla Heskes