Geweldige thriller!

Carla Heskes 16 september 2021
Elsie komt in 1944 om het leven tijdens een ongelukkige ontmoeting met de zogenoemde Träskmoordenaar.
Haar dochter onderzoekt in de jaren '70 een soortgelijke moord en ziet de gelijkenissen met de moord in 1944. In 1985 komt de zaak op het pad van profiler Hanne Lagerlind-Schön, maar een oplossing blijft uit. Pas in 2019 komt er een doorbraak in de zaak als er een lichaam wordt gevonden tijdens de sloop van een pand. Rechercheur Malin Brundin zoekt het met collega Manfred tot op de bodem uit.

Vanaf moment één was ik gegrepen door dit verhaal. De tijdlijn is boeiend en de opbouw van het boek vond ik super fijn lezen. Het is opgedeeld in delen, je volgt Britt-Marie, Hanne & Malin in de jaren ‘70, ’80 en 2019. Het blijft lang onduidelijk hoe het gaat aflopen, wat ervoor zorgt dat je alleen maar wilt doorlezen.
De puzzelstukjes vallen aan het einde erg goed in elkaar en het lot van de vrouwen blijft lang een goed bewaard geheim. De afloop was voor mij een grote verrassing. Echt een pluspunt.

Kortom ik heb het boek in één ruk uitgelezen en enorm genoten!

Meer recensies van Carla Heskes