Heerlijke detective

Carla Heskes 31 augustus 2023
'Als Mathias Taillefer na een hartaanval wakker wordt in een ziekenhuisbed, zit er een onbekende vrouw naast hem. Ze heet Louise Collange en is een vrijwilliger die cello speelt voor patiënten.
Maar dat is ze nu niet van plan. Ze weet dat Mathias politieagent is geweest, en heeft een ongebruikelijk verzoek: ze vraagt hem om haar te helpen bij het vinden van de moordenaar van haar moeder. Hoewel de politie de zaak heeft afgedaan als een ongeluk, is Louise ervan overtuigd dat er meer aan de hand is.

Mathias is in eerste instantie terughoudend, maar stemt uiteindelijk tóch in. Louises vraag leidt tot een duizelingwekkende en koortsachtige speurtocht waarin niets (of niemand) is wat het lijkt, en die gevaarlijker is dan Mathias of Louise ooit had kunnen denken…’

De schaduw van Parijs is weer een heerlijk boek van Guillaume Musso.
De sfeer die wordt geschetst, de verschillende perspectieven en de tijdsprongen die gemaakt worden zorgen voor een vlot verhaal.
Het is een thriller, maar het is niet per se heel spannend, voor mij voelt het meer als cozy crime.
Het einde had ook nog een mooie verrassing in petto!

Allemaal ingrediënten die het tot een goed boek maken.
Ik vond het weer een pareltje.

Meer recensies van Carla Heskes