Spannende strijd tussen drie zussen!

Carla Heskes 28 augustus 2019
Drie zusjes, één troon.

Al generaties lang wordt er een drieling geboren op het eiland Fennbirn. Drie zusjes, met allemaal een bijzondere kracht.

Katherine, een gifmengster, is bestand tegen de meest dodelijke giffen. Mirabella kan de elementen controleren, vuur laten ontvlammen of een storm aanwakkeren. Zij is een elementalist. Arsinoe is een naturalist. Zij kan bloemen in bloei zetten en wilde dieren temmen.
Deze drie troonopvolgers gaan vanaf hun zestiende verjaardag de strijd met elkaar aan. Er kan er namelijk maar één gekroond worden. Een gevecht op leven en dood volgt.

Koninginnen is het eerste boek uit de trilogie die het hele verhaal gaat vertellen. In dit boek leer je de zussen en hun omgeving kennen. Wie zijn hun vertrouwelingen en hoe sterk zijn ze nou eigenlijk? Wie probeert de boel op een bepaalde manier te manipuleren? Bijna iedereen op het eiland mengt zich in de strijd.

Gedurende het verhaal wordt er steeds meer duidelijk over de wereld waarin de zussen leven, voor hen alle drie breekt er een duistere tijd aan.

Ik werd helemaal meegezogen in dit geweldige verhaal.
Je waant je in de wereld van gifmengers, naturalisten en elementalisten. Je krijgt sympathie voor alle drie de zusjes, wie moet deze strijd gaan winnen? Aan het einde volgen de gebeurtenissen elkaar in rap tempo op, er gebeurt in korte tijd heel veel en er zitten ook een aantal grote verrassingen tussen.

Ik vond dit echt een fantastisch boek! Voor de liefhebber van YA en fantasy verhalen een echte aanrader! Ik ben zeer nieuwsgierig naar de volgende boeken.

Meer recensies van Carla Heskes