Give me quarantaine please!

Carla Heskes 08 juni 2020
Bente gaat voor een interview op bezoek bij schrijver Ivan Samuel Wijsmans, aka 'de eikel' woonzaam ergens in de middle of nowhere. Na het interview is ze op het station aangekomen om richting huis te vertrekken en dan belt haar moeder met het nieuws dat haar vader Corona heeft en dat ze niet naar huis mag komen. Ze mist ook nog eens de laatste trein richting de bewoonde wereld en zit ze vast in Appelkuttenveen of hoe het daar ook heet of all places. Noodgedwongen komt ze terecht bij Ivan Samuel Wijsmans. Een schrijver met donker haar en met een ontzettend eikelig imago.

Het draait uit op een boeiende lockdown op de boerderij van Ivan. Want is hij nou wel zo'n grote eikel of is dat toch echt Bente's hoofdredacteur Martijn?
De dialogen tussen Bente en Ivan waren leuk om te lezen, en zoals het een goed feelgood boek betaamt weet je ook wel wat er uiteindelijk gaat gebeuren! ❤️
De temperatuur stijgt wel een paar graadjes tijdens het lezen van dit boek. I love it!

Een heerlijk boek, hardop gelachen en de schrijfstijl van Lisette leest echt heel fijn. Ik voel mij altijd een blijer mens na het lezen van een boek van Lisette Jonkman en zelfs zo'n quarantaine klinkt ineens zo rot niet meer! De personages waren ook goed neergezet, Bente met haar onzekerheden en Ivan heeft ook wel een klein geheimpje wat zorgt voor wat meer diepgang in het verhaal! Van mij een dikke vijf sterren rating!

Meer recensies van Carla Heskes