Enkele heerlijke uurtjes wegdromen met deze romantische western.

Caroline Kuiper 16 november 2019
Na de andere drie delen van de Twin Bridge serie al gelezen te hebben, mocht ik nu ook deel 4 lezen voor de mini blogtour "Het hart van een cowboy" van auteur Debra Eliza Mane. Deze serie heeft mijn hart gestolen en ik vind het heerlijk even weg te dromen tijdens het lezen van deze stoere romantische western serie. In ieder deel speelt één van de cowboys, van de Big Hole River Ranch in Twin Bridge een hoofdrol. Dus alle delen zijn als stand-alone te lezen. Deze keer wordt de neef van de gebroeders Brooks, Nathan Brooks, gevolgd. Ook in dit verhaal komt een buitenstaander, het meisje Becky, in het dorpje Twin Bridges terecht. The Wagon Wheel van Candice, waar de plaatselijke bevolking komt voor een goede kop koffie en het beroemde ontbijtje gemaakt door Duke Brooks, wordt de eerste stop van Becky. Candice schrikt niet terug voor het uiterlijk van Becky, roze haar, vol tatoeages en piercings geeft zei het meisje de aandacht die ze zo hard nodig heeft. Een meisje zonder vaste woon- of verblijfplaats en zonder één rode cent op zak, maar dat houdt Becky voor zich. Wanneer Becky met haar laatste geld een kop koffie koopt en het etablissement vol loopt, maar Duke nog in geen velden of wegen te zien is, schiet Becky Candice te hulp. Candice kan een hulp goed gebruiken en Becky mag 's-morgens komen werken.

‘Becky komt morgen weer.’ Candice verbrak de akelige stilte die al een minuut lang in The Wagon Wheel hing.

‘Oh,’ was de reactie van Duke die haar ogen nog altijd niet helemaal open had. Ze bleven hangen op standje: ik vertrouw je niet. ‘Waar kom je vandaan en wat kom je hier doen? Vakantie? Ik heb je hier nog niet eerder gezien.’

Shit. Becky kwam nergens vandaan. Wat moest ze hier nu weer op antwoorden?

Iedere ochtend komt Nathan Brooks koffie halen voor de mannen op de Ranch om de dag goed te beginnen en vanaf het eerste oogcontact is er een klik tussen de twee. Zal Nathan zijn schroom opzij kunnen zetten en net als zijn neef Jacob naar deze speciale vrouw toe kunnen lopen?

Becky is betoverd door de blauwe ogen van Nathan, maar waarom zou zij hem aanspreken, een rijke cowboy heeft niets aan een meisje zonder geld.  Ze is al zo vaak bedrogen en de vrouw waardoor ze eigenlijk in dit stadje terecht is gekomen heeft haar gewaarschuwd voor hem, iedere ochtend heeft deze man een andere vrouw voor het ontbijt. Een western waarin vooroordelen, uiterlijk, eenzaamheid en vooral romantiek de ingrediënten zijn voor enkele heerlijke lees uurtjes wegdromen.

Meer recensies van Caroline Kuiper