Even wegvluchten uit de hectiek van alle dag, met deze roman

Caroline Kuiper 11 januari 2020
Via Karakter uitgeverij kreeg ik deze roman toegestuurd, “Liefs voor Lila” van auteur Abbi Glines. Glines schreef al vele series en de serie Rosemary Beach en Sea Breeze vinden elkaar in de nieuwste serie Sea Breeze meets Rosemary Beach. Eerder verscheen al in deze serie “Als een herinnering”.

De cover heeft een romantische uitstraling, door de twee dons veertjes in een zachte tint.

Dit tweede deel gaat over de rijke Lila Kate telg uit de Carter familie en enig kind.

De hoofdstukken worden beschreven vanuit de ik persoon over wie het hoofdstuk gaat. Lila Kate is het zat om als rijk kil meisje bekend te staan en vertrekt uit Rosemary Beach. Haar grote liefde Cruz Kerrington is onbereikbaar voor haar en wil ze wel zo’n macho man, die de ene na de andere meid verslindt. Ze vertrekt om hopelijk ergens anders zich te kunnen vestigen en misschien een liefde te kunnen vinden. Haar eerste stop is bij haar jeugdvriend Nate die samen woont met zijn verloofde Bliss in Sea Breeze. Voor Nate voelde ze altijd al meer dan alleen vriendschap, maar Nate is verliefd op Bliss en gaat trouwen.

Lila Kate is erg vroeg in Sea Breeze om bij Nate aan te kloppen, dus stopt ze bij een eetgelegenheid om haar honger te stillen. Ze besluit meteen haar oude ik af te gooien wanneer een jongeman haar helpt met kiezen uit het menu dat ze voor zich heeft.

Hij keek naar mij. “Hoe heet je?” Die vraag was eenvoudig te beantwoorden. “Lila. “Daar besloot ik het bij te laten. De naam Lila Kate klonk sullig, alsof ik tien was. Lila was…sexyer.

Eli en Lila komen in gesprek en na wat gedronken te hebben belanden ze samen op het strand. De volgende dag weet Eli niet meer wat er is gebeurd, want hij had iets teveel gedronken, maar voor Lila is dit het begin van het afschudden van haar oude ik.

Nate en Bliss verwelkomen haar hartelijk en wanneer Bliss een uitgebreid ontbijt heeft verzorgd, blijkt ze nog iemand uitgenodigd te hebben, haar beste vriend en dit blijkt Eli te zijn. Bliss is een echte koppelaarster en doet haar uiterste best. Zal het koppelen lukken?

Lila haar avontuur is nog niet ten einde en ze vertrekt, voor Eli ook maar de kans krijgt Lila beter te leren kennen. Maar Eli laat het er niet bij zitten en wanneer Lila na wat omwentelingen toch weer thuis komt, staat Eli op een gegeven moment voor haar neus. Lila haar plannen voor de toekomst liggen vast, kan Eli daar een plekje in veroveren! Kunnen Lila en Eli alle schepen achter zich verbranden en samen met een schone lei beginnen! Een roman met een hoop plotwendingen en moeilijke keuzes voor Lila, want de liefde is dichterbij dan ze dacht.

Meer recensies van Caroline Kuiper