ik vond het boek vrij saai

Van deze boekenserie bestaat er ook een serie op Netflix waarvan ik nog helemaal niks gezien heb, ik wou eerst het boek lezen. Blijkt dat er ondertussen een 20 tal boeken van verschenen zijn en je dus het hele dorp leert kennen op die manier.

Het verhaal is geschreven vanuit auctoriaal standpunt, in de hij / zij vorm en over wisselende personages, wat ikzelf iets minder vlot lezen vind. Ook vond ik de hoofdstukken erg lang, ik heb het boek jammer genoeg vaak moeten wegleggen midden in een hoofdstuk, wat bij het heropenen van het boek er dan voor zorgde dat ik een aantal pagina’s opnieuw moest lezen.

Er zitten weinig verrassende elementen in het boek en men laat Mel wat overkomen als een naïef en impulsief persoon ook de andere personen zijn vrij stereotiep: de dokter als oude brompot, Jack de knappe barman, een 16-jarige hulp met opspelende hormonen, de vrouwen uit het dorp als echte huiselijke types.

De enige spanning in het boek kwam helemaal op het einde van het boek, daardoor zou je haast zin krijgen in het vervolg , helaas pindakaas, voor mij voorlopig geen 2e Virgin River… Maar ik ben wel benieuwd geworden naar de serie op Netflix.

Meer recensies van Cindysbooksofromance