mysterieus!

Ik heb dit boek samen met enkele dames in leesclubverband gelezen. Super gezellig, en ook zo fijn om over de gebeurtenissen in dit boek te kunnen praten. Er zaten weer heerlijk onverwachte dingen in, meermaals een WTF momentje dus. Dat we daar samen over konden praten en onze gevoelens daarover kwijt konden maakt dat dit weer een boek is dat lang zal blijven hangen.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Wat de personages betreft was ik echt gek op Ben, hem begreep ik ook het best. Want op een gegeven moment kon Ik Tess echt wel even door elkaar slaan, gelukkig ging het vanaf dat moment erg snel in het verhaal, waardoor ik niet te veel tijd kreeg om boos op haar te zijn.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
David is een personage waar je als lezer weinig grip op hebt, maar die je naarmate het verhaal vordert ergens ook wel leert appreciëren. Alleen zijn familie vond ik dus niet leuk...
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Er hangt een laagje mist over de eerste helft van het verhaal, waardoor je veel van de acties van Tess eigenlijk niet begrijpt. Pas na een hele tijd valt de puzzel ineen, en dan begrijp je de keuze van de auteur om ze geheimzinnig te doen wel. Of je Tess zelf kan begrijpen, dat is iets persoonlijks, maar ik had het daar wel wat moeilijk mee.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
De romantiek kwam maar in de laatste hoofdstukken goed tot uiting, maar ik voelde het tot in mijn tenen, en dat is wat ik uiteindelijk wil in een verhaal. Dus ik sluit het boek af met een goed gevoel. Er waren enkele prachtige scenes, waaronder die van het spinnenweb. Ik had de serre scene ook heel graag uitgewerkt gezien, maar helaas moesten we dat met onze verbeelding doen...

Meer recensies van Cindysbooksofromance