Beste boek in de serie

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Ik had al zo’n vermoeden dat ik het laatste deel van de serie het leukste zou vinden en dat is wel gebleken ook. Ik ben daar eigenlijk ontzettend opgelucht over, omdat Kneidl me al eerder emotioneel wist te raken met haar Raak me. Niet. en Verlies me. Niet., waar trouwens binnenkort het derde deel van verschijnt in het Nederlands. Ik kon gewoon niet geloven dat ik haar nieuwe boeken minder wist te waarderen. Maar dit verhaal kwam terug meer in de buurt van mijn leefwereld, en dat bedoel ik niet verkeerd, maar vooral door het cosplay gebeuren en het overheersen (en dan ben ik nog mild) queer personages (nogmaals, ik bedoel hier totaal niks verkeerd mee) vond ik het in de vorige delen moeilijker om tot inleving te komen, en net dat heb ik dus nodig om die emoties binnen te laten komen, om het verhaal voor mij te kunnen zien afspelen of er zelf deel van uit te kunnen maken…
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Dit deel wist me terug mee te slepen, ik kon niet snel genoeg bij de eerste kus aankomen, wat overigens wel een hele tijd duurde . Het is natuurlijk weer een bijzondere combinatie, een foodblog ster met Pakistaanse roots en een enentwintigjarige hobbyvisagist die de voogdij over zijn jongere zusje heeft nadat zijn ouders overleden zijn, maar het werkte wel, ik zou zelf ook meteen voor Lucien kunnen vallen eigenlijk. Op het einde had ik wel een klein momentje van onbegrip omdat ik zijn reactie overdreven vond, maar ik kan me eigenlijk niet in hem verplaatsen, en dat is de eerste keer in deze serie dat ik dus ook graag stukken vanuit het mannelijk perspectief gelezen had. Ook wel omdat Lucien mijn favoriete mannelijk hoofdpersoon is in de hele serie .
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Nog niet dezelfde emotionele diepgang als in de andere serie dus, maar de auteur heeft sowieso wel een vlotte schrijfstijl. Het verhaal op zich moet je gewoon liggen

Meer recensies van Cindysbooksofromance