Een echt kerstboek

⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Ik las dit boek samen met de dames van de leesclub van Books & cocktails. Het was mijn eerste leesclub met hen en ik vond het heel leuk nog eens deel uit te maken van een groep enthousiaste lezers die samen een boek bespreken. Ik moet toegeven dat het tempo voor mij iets te traag ging waardoor ik eigenlijk veel te snel klaar was. Ik had wel een hoop papiertjes met inhoudelijke notities zodat ik mee kon praten op de juiste momenten .
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Qua leesclub gevoel bleef ik wel wat op mijn honger zitten, er werd eigenlijk niet super veel gezegd of besproken en dat vond ik wel jammer. Het is natuurlijk nog een compleet nieuw clubje dus op zich ook logisch dat dat allemaal nog wat moet groeien. Ik kijk heel erg uit naar de live Q&A van deze avond, dat vind ik supertof dat ze dat gaan doen, ik heb alvast enkele vragen opgesteld waar ik hopelijk straks een antwoord op krijg .
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Het boek is ingesproken door Klavertje Patijn en ikzelf vind de opgezette stemmetjes wel leuk, al verschilden de meningen daarover in de leesclub. Natuurlijk was het nog fijner geweest hadden we vier verschillende stemmen gehad voor de vier personages, maar ik vond het niet super storend. Vooral de stem van de bejaarde dametjes vond ik grappig .
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Eenzaamheid bij ouderen is een thema dat mooi ter sprake kwam, evenals het leven als partner van een dementerende persoon die in een verzorgingshuis verblijft. Doordat de romances (slowburn) uitgewerkt moeten worden was er iets minder ruimte om die thema’s helemaal uit te diepen.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Dit is een ontspannend feelgood boek dat idealiter rond de kerstperiode gelezen wordt. Een lekker warm drankje erbij, knetterend haardvuur en een romantisch muziekje op de achtergrond.

Meer recensies van Cindysbooksofromance