Verrassend!

Corina 12 januari 2021
Samenvatting: Als de vader van Sofie Nauta volkomen onverwacht overlijdt, staat ze voor de opdracht twee huizen leeg te maken: dat waarin ze samen met haar vader en oudere broer Max haar jeugd doorbracht, en het appartement waarin haar vader de laatste jaren van zijn leven woonde. Een klus die ze alleen moet klaren, want Max steekt geen vinger uit om haar te helpen. Een verontrustende ontdekking tussen haar vaders bezittingen plaatst de band van Sofie met haar vader en haar broer in een ander daglicht.00In 'Na de val' vindt Gert-Jan van den Bemd opnieuw inspiratie in menselijk gedrag, en vooral in de onhandigheid waarmee mensen omgaan met door henzelf opgelegde regels, normen en waarden.

Wat ik er van vond:

Toen ik begon met dit boek wist ik niet wat ik kon verwachten. Je wordt meegenomen in de wereld van Sofie. Je komt elk hoofdstuk meer te weten over Sofie en haar familie.Je maakt in dit boek een reis door het verleden en heden. En telkens denk je waar gaat dit verhaal heen, hoe zit het in elkaar?
Het is totaal niet voorspellend. Gert-Jan schrijft heel beeldend, je ziet alles wat er gebeurt bijna voor je. En hij schrijft met humor. Het is een verhaal met een traan en een lach. En een bijzonder einde waar eindelijk het raadsel van de knikker wordt opgelost.

☆☆☆☆

Meer recensies van Corina