Teveel van hetzelfde

Daniella82 07 januari 2020
Dit boek is het derde in deze serie van Sophie Love. Ik heb alle drie de delen achter elkaar gelezen. De eerste 2 delen heb ik nog 3 sterren gegeven. Die waren vermakelijk om te lezen, al stoorde ik me daar al aan de vele (ver)taalfouten die erin zaten. Dit derde deel vond ik teveel van hetzelfde en ik vond dat de hoofdpersoon Emily wel heel erg bleef hangen en in dit deel wat zeurderiger leek als in de eerste delen. Ik begon me er nu aan te storen. Ik had ook het idee dat haar twijfels in de eerste 2 boeken helemaal niet zo naar voren kwamen als nu. Dit plus nog meer (ver)taalfouten en op een gegeven moment zelfs een verkeerde naam van een persoon, maakte het bijna tot een struggle om af te lezen. Zonde dat de vertaling van deze boeken helemaal niet nagekeken is (althans zo komt het over). Normaal kan ik er best overheen of tussendoor lezen, maar dit sloeg wel echt alles. Zonde! Mocht ik ooit deel 4 nog willen lezen, dan ga ik dat maar gewoon in het Engels doen.

De drie boeken beslaan in totaal 1 jaar tijd, dus daarom vind ik het teveel van hetzelfde. Het gaat in het volgende boek meteen verder waar het gebleven is en het verhaal maakt niet echt vaart. Er had wel meer in kunnen zitten in 3 delen, denk ik. Er had meer uitgehaald kunnen worden. Neemt niet weg dat ik de eerste 2 delen vermakelijk vond en makkelijk weglezen (op de foutjes na).

Meer recensies van Daniella82