Hamley, het magische katje

Danielle Gemmel 05 november 2021
Alweer een heel grappig en magisch verhaal. Past echt bij de tijd van het jaar : pompoentijd!

Wat is ze grappig en slim! Ze vindt steeds een oplossing en gedraagt zich soms heel menselijk. Daarom begrijpt ze ook de mensen. Leuk idee, vind ik. Ik heb soms het gevoel dat Figaro mij begrijpt en ik snap meestal wel wat hij wil. Ook aan zijn manier van miauwen… Zalig om zo’n vriendschapsband te hebben met een katje.

Net zoals bij het eerste boekje is de cover erg aantrekkelijk en heel sfeervol. De kleuren en de verlichte pompoen geven reeds een voorsmaakje. En die groene oogjes van Hamley zijn zo speciaal. Die figuren op de cover blinken wat en geven dat speciaal tintje. Wanneer je het boekje opent, zie je weer heel veel zwarte katjes op een rood-oranje achtergrond. Op de meeste bladzijden zie je pootjes en af en toe een zwart katje. De illustraties zijn heel mooi en vullen het verhaal goed aan. Ze doen je wegdromen in de Halloweensfeer.

Meer recensies van Danielle Gemmel