Het risico van verhalenbundels is dat het boek minder goed kan lijken door 1 tegenvallend verhaal. In deze bundel staan slechts 9 korte verhalen, dus is hier het risico nog groter.

Ik heb dit boek geluisterd in een aantal sessies. Nu, na 3 weken 3 verhalen per week, merk ik dat het lastig is om me alle verhalen weer voor de geest te halen. Dat betekent dus dat niet alle verhalen evenveel indruk op me hebben gemaakt.

Terugdenkend was er eigenlijk maar 1 verhaal dat me echt positief is bijgebleven: de ring. Dit verhaal was een mooie vertelling van een vrouw die tot een inzicht komt. Het einde was, hoewel zeer logisch, toch onverwacht.

Bij de overige verhalen ontbrak er telkens iets: het ene verhaal wat een leuke vertelling, maar niet bijzonder, een ander verhaal was vaag omdat de beweegredenen van de hoofdpersoon/verteller niet duidelijk werden.

En dan waren er nog een paar verhalen die ik vrij grof vond qua taalgebruik. En dat werd dan voorgelezen door Mensje van Keulen zelf, dat matchte niet helemaal.

Reacties op: Korte verhalen met ups en downs

Ik moet u echt iets zeggen - Mensje van Keulen