Jij verdient wederom alle sterren Tamara

Diane Kooistra 07 januari 2020
Heerlijk! Een sprookjesboek over prinsen en prinsessen…o nee! Toch niet……
Het zijn hedendaagse meiden en jongens die als karakter werken op een pretpark “lang en gelukkig land” waar ze jonge fans ontmoeten en overdag mooie jurken, pruiken en make up mogen dragen. Vooral het meerijden in de lichtjesparade is een feest. Als je maar stil blijft staan. Na het werken is er tijd voor ontspannen en om elkaar te leren kennen. De mogelijkheid om op het park te wonen biedt enkelen de gelegenheid om elkaar nóg beter te leren kennen. Nandi, Noa en Noortje ontmoeten hun grote liefde in het park en samen overwinnen ze vooral het obstakel om uit de kast te komen. Wat zullen ouders, vrienden en anderen ervan vinden? Zo mooi hoe de twijfel die beschreven wordt vaak helemaal niet nodig blijkt te zijn….en de grootste angsten soms in hun eigen hoofd blijken te zitten. Ik vind dat Tamara deze verhalen op zo’n mooie manier aan het papier heeft toevertrouwd. De titels zijn leuk gevonden, appels en elfenstof, theekopjes en motorlaarzen, koekenpan en cocktails, netjes verdeeld in hoofdstukken met ook een proloog en epiloog. Mooie afgeronde verhalen waarin je mensen uit het vorige verhaal ook weer terug ziet zoals Rik de kabouter. Tamara leeft zich echt in in de personages en laat een sprookjes wereld mét de harde werkelijkheid voor jouw ogen verschijnen.

“Als twee mensen verliefd zijn, dan worden ze meestal een stelletje. Als ze verliefd zijn op elkaar dan. Niet op een ander. Dat zou een beetje raar zijn.”

Een heerlijke nuchtere quote uit een van de verhalen die mij recht in mijn hart raakt. Want het zou niets uit mogen maken of die liefde een man of een vrouw is. En Tamara geeft dat in deze bijzondere verhalenbundel heel mooi weer.

Jij verdient wederom alle mooie sterren Tamara!

Meer recensies van Diane Kooistra