feelgood met een boodschap en een beetje spanning!

Diane Kooistra 20 juni 2019
“Wanneer ben je eigenlijk knetterverliefd?” Dat vraagt Caro zich regelmatig af. “Maar nu even niet!” bedenkt ze er snel achteraan. Ze is net door haar vriend het huis uit gezet omdat hij er vandoor is met een stagiaire. Zij woont in een tuinhuisje in Bremmen en probeert haar cateringbedrijf nieuw leven in te blazen nu ze haar grootste klant (lees bedrijf van haar ex) kwijt is. Dat is in het kort de situatie van Caro. Ingewikkelder kan het bijna niet, of toch? Ja hoor! Want in Bremmen wonen ook mannen die gevoelens bij haar losmaken. Er is ook een bende actief die de mensen uit het dorp aanvalt. En deze mensen worden haar steeds dierbaarder…..En dan is er nog haar bucketlist. Wat moet ze daar nu mee?
We volgen in dit boek het nieuwe avontuur van Caro. Het is op zo’n manier geschreven dat je het boek steeds leuker gaat vinden. Bij het eerste hoofdstuk dacht ik even een boek te lezen zoals ik zo vaak gelezen had maar daar komt snel verandering in. Dat komt door de herkenbare personages met uiteenlopende karakters. De beste vriendinnen van Caro spelen een grote rol. Vriendschap is waardevol blijkt maar weer maar 2 lieve vriendinnen die recht voor hun raap zijn zorgen ook voor de vrolijke noot en veel hilariteit. Toch zit er ook in dit boek een boodschap. De grote vraag naast de vraag over knetterverliefd zijn is eigenlijk: “wat wil je zelf?” Kom je aan je eigen wensen toe als je alles opzij zet voor een man? Of dat zo is leer je door dit boek te lezen. Wat ik ook erg kon waarderen is dat tijdens de zoektocht naar de dader de ontknoping zo beschreven werd dat je als lezer nog even langer in spanning werd gehouden dan Caro. Dat was een heel spannend en heerlijk leesmoment en knap gedaan. Je ziet in de 168 pagina’s Caro groeien en veranderen en Vanessa Tuyns heeft dat goed beschreven in dit boek.

Meer recensies van Diane Kooistra