Goed verhaal met wat aandachtspunten

Edwin Wassink 09 april 2024
De erfwachter is een Fantasy boek van Nederlandse bodem.

Ik had wat moeite om in het verhaal te komen. Er komen veel termen en namen voorbij die om uitleg vragen. Gelukkig staat er een lijst achter in het boek dat alles extra uitlegt. Dat helpt, maar haalt soms de vaart uit het boek.
Dat is jammer, want het verhaal is spannend en zit goed in elkaar. Het verhaal speelt zich af in een interessante wereld met interessante personages. Een belangrijke rol voor draken vind ik altijd leuk, dus dan heb je al snel mijn aandacht.
Het verhaal kent genoeg actie en de gevechten worden beeldend, bijna filmisch beschreven. Top!

Het einde vond ik chaotisch. Er gebeurde zoveel tegelijk, heel veel personages kwamen vanuit het niets zich mengen in de eindstrijd, er was zoveel magie, dat ik het een beetje kwijt was. Wat gebeurt hier?! Het past wel, maar iets meer rust en uitgebreidere beschrijving zou geholpen hebben.

Concluderend kun je stellen dat het grootste deel van het verhaal goed is, maar dat het begin en eind voor mij wat aandachtspunten had. Ik geef De erfwachter daarom drie sterren (⭐️⭐️⭐️).

Meer recensies van Edwin Wassink