Magisch debuut!

Edwin Wassink 01 maart 2024
Wat een heerlijk debuut heeft Gareth Brown met Het boek der deuren geschreven! Een boek vol magie, maar magie heeft een prijs! En dat ondervindt Cassie aan den lijve.

Als meneer Webber overlijdt in de boekwinkel waar ze werkt, laat hij haar een bijzonder boek na, namelijk het Boek der deuren. Hou het in je hand en elke deur is iedere deur. Diezelfde avond stapt ze door haar slaapkamerdeur naar Venetië en weer terug in een oogwenk. Het is het begin van een avontuur als geen ander. Maar wat Cassie dan nog niet weet is dat er andere magische boeken zijn. Boeken die zowel prachtige als monsterlijke dingen kunnen doen.
Samen met haar huisgenoot Izzy wordt Cassie plotseling geconfronteerd met een wereld vol geweld en gevaar. En Cassies boek is een boek om voor te sterven…

Dit is een boek dat ik absoluut wilde hebben. En het heeft me niet teleurgesteld. Vanaf de eerste bladzijden wordt je in het verhaal gezogen. Niet omdat er gelijk van alles gebeurt, maar de hele opbouw van het boek maakt dat je blijft doorlezen. Het heeft ook alles in zich een goed verhaal te zijn. Spanning, avontuur, het duistere kwaad, plotwendingen die je doen duizelen en zeg nu zelf, wie wil er nu niet een boek dat je overal naar toe kan brengen?!

Het is echter wel zaak om goed op te blijven letten. Sprongen in de tijd en verschillende tijdlijnen kunnen wat overweldigend overkomen. Maar denk vooral niet te veel na en laat je meeslepen. Naarmate het verhaal vordert wordt alles duidelijk en zullen alle puzzelstukjes op hun plaats vallen.

Als een debuut zo goed in elkaar zit, kun je alleen maar hopen dat zijn volgende boek snel uitkomt! Het boek der deuren krijgt van mij 4 sterren (⭐⭐⭐⭐).

Meer recensies van Edwin Wassink