Toegankelijk geschreven fantasy

Edwin Wassink 22 maart 2024
Wie wil er nu niet een Fantasy boek lezen over draken en binnenstappen in een magische wereld?! Met het boek Drakenhart van Ursula Visser gaat je dat zeker lukken.

Maak kennis met Mara. Ze is vervloekt omdat ze is geïnfecteerd met het bloed van een draak. Ze wordt verbannen uit haar huis en leefomgeving. Het bevel van de koningin om mee te doen aan de Dragonder, een jaarlijkse wedstrijd, geeft Mara een kans om te ontsnappen. Vastbesloten gaat ze dit gevecht aan. Niet alleen tegen zichzelf, maar ook tegen haar vijanden…

Dit is een toegankelijk geschreven Fantasy verhaal. Geschreven in een beeldende stijl wordt je als vanzelf in een geweldige wereld getrokken die je niet meer loslaat. Verschillende landschappen trekken voor je ogen voorbij, waarbij diverse personages geïntroduceerd worden. Het is knap dat je je gelijk een voorstelling kan maken hoe deze mensen er uit zien, maar ook hoe mythische wezens er uit zien. Als vanzelf waan je jezelf tussen de gevechten.
Daarnaast is het ook interessant te lezen hoe de ontwikkeling van Mara verloopt. Van een jong, enigzins naïef meisje veranderd ze steeds meer in een sterke, krachtige vrouw. Als lezer voel je je steeds meer verbonden met haar.

Dit is een wereld die je niet los laat. Een boek dat smaakt naar meer en dat kan gelukkig ook. Dit is het eerste deel van een trilogie, dus gelukkig kunnen we nog veel meer lezen over Mara.

Drakenhart krijgt van mij vier sterren (⭐️⭐️⭐️⭐️)!

Meer recensies van Edwin Wassink