Herhaling van zetten

Edwin Wassink 04 maart 2024
Heb ik dit boek al eens een keer gelezen? Oh nee, wacht….het is het tweede deel over Millie. Uw steun en toeverlaat als hulp in de huishouding en vrouwen in nood…

Dit tweede deel is niet slecht, zeker niet. Maar het is weinig verrassend meer. Het concept in een notendop. Millie heeft baantje op baantje, komt terecht bij een vermogend gezin waar vrouw / man mishandeld wordt en lost het op. Het verhaal wordt in een aantal delen verteld vanuit het perspectief van Millie en slachtoffer. Natuurlijk is dit iets te kort door de bocht en chargeer ik. Maar voor mij liet het plot zich daardoor te makkelijk raden. Ik had er iets meer van verwacht.

Nogmaals, het is zeker wel een lekker boek om te lezen en goed voor een paar uurtjes vermaak. Het leest vlot, de personages zijn interessant en er is voldoende onderhuidse spanning aanwezig om door te blijven lezen. Zeker als je het eerste deel niet hebt gelezen, is het verrassend en origineel.

Wat de hulp weet waardeer ik met drie sterren (⭐⭐⭐).

Meer recensies van Edwin Wassink