Intrigerend verhaal!

Edwin Wassink 24 april 2024
Lara Cains is een wandelende tijdbom. Ze groeit op met een stem in haar hoofd, haar ouders hebben haar verstoten en haar beste vriendin heeft zelfmoord gepleegd. Na een sessie met haar psychiater wordt ze overvallen. Ze krijgt een black-out en kijkt uren later in de levenloze ogen van haar overvaller.
Net als ze haar leven weer op de rit lijkt te hebben, merkt ze dat ze in de gaten wordt gehouden door een organisatie. Wie zijn die mensen en wat willen zij met haar DNA doen?

Dit is een verhaal dat je meeneemt in de wereld van Lara. Of Jade. Of allebei. Twee persoonlijkheden in één waarbij de directe schrijfstijl van Dennis Biesma je meeneemt in de ongepolijste gedachten van Lara. Dit kan soms wat vragen oproepen, want wat is nu waar en wat niet. Maar…het past wel goed bij de setting die is gecreëerd.
Het is een verhaal met veel vaart en de nodige spanning. Vooral als de belevingswereld van Lara is neergezet gaat de spanningsboog omhoog en volgen er plot twists die sterk zijn. Tegelijkertijd kom je er ook achter waarom alles op alles wordt gezet om het DNA van Lara te bemachtigen.

Dit is een intrigerend verhaal dat boeit. Dat genetische wetenschap helder uitlegt en dat verwerkt in een verhaal dat niet zomaar onder het thriller genre valt. Het is een mix van genres en daar moet je van houden. Ik ben in ieder geval benieuwd of we nog meer van Lara gaan horen.

Volledig verknipt krijgt van mij vier sterren (⭐️⭐️⭐️⭐️).

Meer recensies van Edwin Wassink