Jack Reacher in het kwadraat!

Edwin Wassink 07 mei 2024
Sommige lezers kiezen een feelgood voor de afwisseling. Ikzelf zoek het liever in een actiethriller. In dat genre zijn de boeken van Lee Child voor mij altijd een welkome afwisseling. Jack Reacher is een echte bad ass!

M.W. Craven introduceert in Jachtseizoen Ben Koenig. Hij stond zes jaar geleden aan het hoofd van de elite Special Operations Group van de US Marshals. Samen met zijn team jaagde hij op echte slechteriken en wist hij iedereen te vinden. Totdat Koenig op een dag zelf spoorloos verdween.
Koenig is al zes jaar op de vlucht. Om onbekende redenen werd hij een schaduw, onzichtbaar, alsof hij nooit had bestaan. Maar nu staat zijn gezicht op elk televisiescherm in het land en is zijn dekmantel ontmaskerd. Koenigs oude baas heeft hem opgespoord en wil dat hij een klus voor hem klaart – zijn dochter is verdwenen en Ben moet haar terughalen, wat het ook kost…

Dit is Jack Reacher in het kwadraat! De actie is net een tikkeltje beter, de humor net wat scherper, de verhaallijn net wat strakker. Is het realistisch? Nee, totaal niet. De mens die dit allemaal kan, dit allemaal kan overleven, moet nog geboren worden en zal ook nooit bestaan. Maar bij verhalen als deze moet je ook niet nadenken, je moet erin meegaan, het over je heen laten komen en knallen. Als je dat doet, heb je een fantastisch verhaal te pakken!

Het is een verhaal vol vaart, vol spanning en actie. De hoofdstukken zijn kort, zodat je al snel blijft doorlezen. Door wat flashbacks kom je meer te weten over het verleden van Ben, wat het verhaal sterker maakt. Er zitten genoeg plot twists in, de personages zijn kleurrijk en haast filmisch beschreven. Niet voor niets is een tv serie al in de maak.

Ik ben enthousiast, ik wil meer lezen over Ben Koenig. Jachtseizoen krijgt van mij dan ook vijf sterren (⭐️⭐️⭐️⭐️⭐)!

Meer recensies van Edwin Wassink