Goed debuut!

Edwin Wassink 03 augustus 2020
In de zomer van 1983 gaan zes schoolvrienden kamperen in een bos. De jongste van het stel is Aurora Jackson; ze is helemaal overdonderd dat ze mee mag. De volgende ochtend worden er maar vijf vrienden wakker – Aurora blijkt verdwenen en ondanks de intensieve zoektocht die volgt is er geen spoor van haar te bekennen.

Dertig jaar later worden er in het bos de resten van een lichaam gevonden. Inspecteur Jonah Sheens wordt op de zaak gezet, maar hij twijfelt er niet aan wat hem te wachten staat: Aurora is eindelijk gevonden. Hoewel de vrienden altijd hebben beweerd onschuldig te zijn, worden de botten gevonden op een plek die alleen zij kennen…

Een goed debuut van Gytha Lodge! Het verhaal is opgebouwd uit twee tijdslijnen, één in de huidige tijd waarin inspecteur Sheen probeert de dader te achterhalen en één verteld vanuit Aurora zelf. Hierdoor leer de personages ook op verschillende manieren kennen. De vriendengroep lijkt zo hecht te zijn, maar tijdens het onderzoek verschijnen de nodige barsten. Er zijn leugens, geheimen en spreekt iedereen eigenlijk wel de waarheid of hebben ze hun eigen waarheid gecreëerd?

Het verhaal is een vlotte schrijfstijl geschreven. Het is intrigerend en spannend. Het blijft tot het einde van het verhaal onbekend wie de dader was en wat er nu precies die nacht is gebeurd.
Een aanrader! Een volgend deel met inspecteur Sheens in de hoofdrol zal ik ook zeker gaan lezen.

Meer recensies van Edwin Wassink