De kaarten zijn geschud

Elbert Grift 25 november 2017
Het leven van de Otto en Anna Quangel neemt een ommekeer als zij bericht krijgen dat hun zoon aan het front in de zinloze oorlog is gesneuveld.
Zij schrijven kaarten waarop steeds een (andere) boodschap staat dat tegen het regime van Hitler is gericht, zij leggen deze kaarten op diverse plekken in Berlijn neer, de Gestapo gaat op jacht naar ze.
Het wordt een spannende geschiedenis en naarmate de tijd vordert wordt met name Otto onvoorzichtiger.

Dit wederom buitengewone verhaal van een schrijver die ik pas dit jaar leerde kennen is weer van hoog gehalte en zeer leesbaar en spannend, het feit dat het op een waar gebeurde geschiedenis is gestoeld maakt alles zeer geloofwaardig, dit is dus het derde boek dat ik lees van Fallada, en voor de derde keer geef ik de volle 5 sterren, dat zegt genoeg denk ik.

Meer recensies van Elbert Grift