Kameleon op zoek naar identiteit

Elbert Grift 24 september 2019
Martin Freire is een psychiater die geconfronteerd word met een verward figuur die zijn geheugen kwijt is, hij weet werkelijk niets meer, bij toeval weet hij toch bij zijn vrouw terug te komen, maar er zijn aanwijzingen dat de man bij een moord betrokken is geweest met een nogal bizar karakter (vermoorde man met een stierehoofd), Freire zet zijn onderzoek voort, maar dan wordt de eerder genoemde man en zijn vrouw in zijn na bijzijn vermoord terwijl hij het maar net overleefd, maar waarom willen ze Martin ombrengen is de vraag?
Als een man in de trein hem herkent als een hele andere man, komt Martin erachter dat er met hemzelf als psychiater ook wat aan de hand is, hij zoekt verder, blijft steeds maar net uit handen van zijn belagers terwijl het mysterie rond zijn eigen persoon steeds vreemder wordt.
Het verhaal handelt over dissociatieve fuque, een psychische identiteitsstoornis maar gaat in het verhaal echt veel te ver, ik ben het met de lezers eens dat het wel een goed boek is, maar veel te ver gezocht maar ook veel te uitgebreid, het boek is verfilmd en dat leent zich natuurlijk uitstekend hiervoor, daar ben ik wel benieuwd naar.

Meer recensies van Elbert Grift