Strijd via magie

Elbert Grift 20 juni 2016
2 Rivalen in de magie worden beiden mentoren van nieuwe jonge mensen die de magie beheersen en die samen een spel moeten gaan spelen, de spelregels weet niemand, sterker nog de spelers, de opponenten van elkaar en de marionetten van de rivalen, weten alleen dat het nachtcircus hun speelterrein is, maar ze weten van elkaar niet wie wie is, wie hun tegenstander is.
Uiteindelijk weten de spelers elkaar te vinden, het zijn een vrouwelijke en een mannelijke speler, het spel kan niet voorkomen dat ze verliefd worden op elkaar, daarmee zetten ze de toekomst van het circus op het spel en dreigt het spel te eindigen zonder winnaar.

Ik geef toe, het is een nogal vage recensie, maar dat komt omdat ik het een nogal vaag boek vind, ik heb het ter hand genomen vanwege de lovende kritieken, terwijl ik van mezelf weet dat ik eigenlijk niet geïnteresseerd ben in dit soort boeken, ik had het kunnen weten dus, eens te meer een bewijs dat ik dit soort boeken niet meer moet lezen, het is niet aan mij besteed, ik heb niks met magie of al dat soort duistere onzin, dus ik heb mijn lesje geleerd, niet meer doen.

Meer recensies van Elbert Grift