Uit het hol van de leeuw

Elbert Grift 20 november 2018
Jenna William, is onderwijzeres, die op een bepaald moment wordt gerecruteerd voor de CIA, zij is in beeld gekomen omdat zij de belangstelling heeft gewekt in haar interesse voor het land Noord-Korea, 1 van de ergste stukjes wereld.
Zij is er achter gekomen dat haar verdwenen tweelingzus mogelijk niet dood is (wat door iedereen is aangenomen) maar waarschijnlijk is ontvoerd door Noord Korea toen zij stage liep in Seoul, dit zou moeten zijn gebeurd tijdens een strandbezoek met jongen, die ook spoorloos is verdwenen.
Na in dienst te zijn gekomen bij de CIA moet ze diplomaten voor zich zien te winnen uit Noord Korea en die kans krijgt ze als er een delegatie uit dat land Amerika komt bezoeken.
Vanaf dat moment gaat alles werken, er volgt een razend spannende zoektocht naar haar zus.

Het boek boeide me al vanaf de flap, de thriller is gewoon zo goed omdat het zich deels afspeelt in de afschuwwekkende dictatuur van Noord Korea, soms denk je dat het een beetje overdreven is (mag ook wel een tikkeltje voor een thriller) maar als je de epiloog goed leest, zijn alle elementen in het boek op waarheid berust, en toen ik me dat goed tot me door liet dringen kreeg ik een koude rilling over mijn rug, in de wereld gebeuren nog steeds de meest gruwelijke misdaden tegen de mensheid, dat is helaas na WO II niet gestopt, maar doorgegaan in Noord Korea nota bene voor een groot deel van hun eigen mensen, het boek leest als een thriller en is duidelijk de beste dat ik de laatste tijd heb gelezen.

Meer recensies van Elbert Grift