Spannend boek met de nodige subtiele elementen erin verweven die het mysterieus houden en de lezer laten raden!

elinevandm 03 december 2020
De gastenlijst van Lucy Foley is haar tweede boek na haar geweldige debuut De jachtpartij. Ik was meteen fan van haar stijl en hoe het moordmysterie werd aangepakt.

Er volgt een bondige omschrijving van alle belangrijke karakters en mondjesmaat komen we meer te weten over de zaken waar ze mee worstelen, zaken uit het verleden die hun achtervolgen of huidige perikelen die de kop opsteken. Er volgt een moord dat weten we zeker gezien dit in het groot staat aangegeven op de cover en ook de korte inhoud hiernaar verwijst. Het is echter net zoals in haar eerste boek dat het voor de lezer wachten is op wie het slachtoffer is. De eerste keer werd ik weggeblazen door deze aanpak, maar bij dit tweede boek wist ik al een beetje dat ze dezelfde manier van spanning opbouwen, opnieuw ging hanteren. De verrassing was er een klein beetje af, maar toch was het raden naar wie het slachtoffer ging worden tijdens het feest.

Er steken zoveel zaken de kop op die allemaal een aanleiding geven tot een moord. Het begin was even lastig om in te komen, maar de laatste 150 bladzijden heb ik aan een stuk door verslonden. De gastenlijst is een zeer spannend boek met de nodige subtiele elementen erin verweven die het mysterieus houden en de lezer laten raden. Absoluut een goed verhaal! Ik kijk dus uit naar een derde boek van Lucy Foley! De gastenlijst krijgt een mooie 4 sterren!

Meer recensies van elinevandm