Een topper net zoals zijn voorgangers!

elinevandm 16 februari 2024
Een voor een is het vijfde deel in de populaire Robert Hunter reeks. Eerder las ik de vorige delen allemaal al en beloonde die telkens met 5 sterren. Ook dit keer leverde Carter een beresterk verhaal af met gruwelijke details en enge moordmethoden. Een sterke maag is een vereiste bij het lezen van Carter’s werk. Hunter en Garcia krijgen een anonieme oproep en worden door de beller doorverwezen naar een website. Achterhalen wie achter die site zit is onmogelijk want de dader is ontzettend slim als het op IT aankomt. De rechercheurs zien live op hun scherm hoe een persoon vastgebonden zit en de dader laat de rechercheurs de keuze hoe de persoon om het leven zal komen. De dader heeft geen medelijden en gaat nadien gewoon voort met het uitzoeken van slachtoffers en het uitzenden van zijn daden. De ene nog verschrikkelijker dan de andere.

Een voor een past dus zeker in het straatje van Carter’s eerdere werken en zal menig thrillerlezer kunnen bekoren. Laat ons zeggen dat Carter echt op hoog niveau boeken blijft afleveren, wat ik alleen maar kan toejuichen. Dat doet telkens weer uitkijken naar nieuwe delen in deze straffe reeks! Een voor een krijgt net zoals de voorgangers de maximum score en dus 5 sterren.

Meer recensies van elinevandm