Verrassende elementen duiken op en het einde laat je weer al verlekkerd achter met het oog op boek 3!

elinevandm 01 mei 2020
Het vijfde meisje is het tweede deel van de immens populaire serie rond Sam Porter. In het eerste deel maakten we kennis met hem en zijn team en met de seriemoordenaar Anson Bischop. Hij kon ontsnappen en Porter zal niet rusten tot hij hem heeft kunnen klissen. Hij gaat zijn eigen weg na op non-actief te zijn gezet en komt zo op het spoor van Bischop’s moeder. Het team van Porter gaat achter de moordenaar aan die meerdere meisjes ontvoerd heeft en nadien achtergelaten op de meest gruwelijke manieren.

Het begin was moeilijk voor mij, omdat ik deel 1 (Horen, zien, zwijgen) al enige tijd geleden las. De verschillende namen en gebeurtenissen werden geleidelijk aan herhaald, wat voor mij een hele opluchting was. Zo kon ik weer goed volgen en verliep het oplossen van de nieuwe zaak ook een pak vlotter doordat ik weer mee was met de hele gang van zaken. In dit boek draait het om bepaalde details en het boek zit vol met twists, zeker op het einde. Verrassende elementen duiken op en het einde laat je weer al verlekkerd achter met het oog op boek 3. Gelukkig voor mij is dit net verschenen en heb ik het in bezit. Ik twijfel er niet aan om meteen dit derde deel beginnen te lezen, nu alles nog fris in mijn hoofd zit.

Het boek zit goed in elkaar met korte hoofdstukken en dagboekfragmenten. Soms is het lastig om alles te kunnen blijven volgen en alles goed te kunnen verbinden. Zeker naarmate het einde nadert, komt er zoveel samen dat het even verwerken is wat je allemaal hebt gelezen. Dit tweede deel kan rekenen op een mooie 4 sterren!

Meer recensies van elinevandm