Dubbel gevoel

Ellen 11 januari 2020
Faith is verloofd met Perry, maar ze heeft haar verleden niet met hem gedeeld. En dat terwijl dit verleden voor het heden van Faith heel belangrijk is.

Het lezen bracht mij in uitersten.
De stukken over het koor (onder de fantastische leiding van Hester) vond ik geweldig. Hester zet allerlei middelen in om de vrouwen van haar koor samen te laten werken en te laten geloven in zichzelf. Ik zou zelf lid van dit koor willen zijn. Hesters opdrachten zijn onconventioneel, maar heel krachtig.
Het koor deed me denken aan het koor uit de film ‘As it is in Heaven’, wat voor mij echt een topfilm is.

De verhaallijn van Kane deed me soms te veel denken aan het andere boek van Beth Moran. Ik had gehoopt dat zijn reden om Faith en Sam te zoeken een andere was.

Spoilers:

De vrouwen van het koor maken een verandering door, maar er lijkt geen ruimte voor mannen om zichzelf te verbeteren in dit boek.
Dylan is vanaf het begin al aardig. Perry is oppervlakkig, maar wel vriendelijk. Dat hij in de loop van het boek vaker drinkt lijkt alleen bedoeld zodat wij als lezers hem minder sympathiek vinden.
En dan Sam! Zo jamner dat de schrijfster hetstel van verslaving geen kans geeft in dit boek. En dat is wel mogelijk. Ook als er andere diagnoses en zware trauma’s bij spelen.

Meer recensies van Ellen