Voor jou wil ik gaan

EllenBdE 01 mei 2024
Voor jou wil ik gaan

Het debuut verhaal van Anina Nouschka.
De cover en achterflap leken me heel leuk dus vol goede moed begon ik in dit toch wel redelijk dik boek (488 pagina’s)

Beginnende leerkracht Kiki weet waar ze voor wil gaan. Na haar nare ervaringen in haar eigen schooljaren is Kiki vastbesloten om de kinderen aan wie zij lesgeeft een goede basisschooltijd te geven. Tim is afgestudeerd als gymdocent, al is dat eigenlijk niet waar hij voor wil gaan. Liever wil hij muzikant worden, maar ja, hallo onbereikbare droom. Bijna net zo onbereikbaar als zijn gepassioneerde, maar verlegen collega Kiki. Noodgedwongen moeten Tim en Kiki samen de organisatie van het zomerfeest op zich nemen. Terwijl de aantrekkingskracht tussen hen onvermijdelijk lijkt, verloopt de samenwerking verre van soepel. Relaties tussen docenten zijn verboden. Ze kunnen zich beter richten op hun eigen toekomst. Los van elkaar.

Kiki en Tim zijn hele leuke personages en Kiki heeft heel wat bagage te verwerken.
Hoewel ze een geweldige juf is en de onzekerheden uit haar leerlingen wil halen lijkt ze die van haar gewoon te negeren. Tim op zijn beurt lijkt wat op zoek naar wie hij nu echt is en voor welk beroep hij eigenlijk gemaakt is.

Hoewel ik het een leuk verhaal vond zat er voor mij ook wat teveel herhaling in en was de slow burn wel echt slow. Er had best wat meer tempo en vuur in het verhaal mogen zitten. Dat kwam voor mij pas op het einde. De school zomershow … Top ik zag het zo allemaal gebeuren. Want het moet worden gezegd deze auteur heeft wel een geweldige beeldende schrijfstijl en de knipoog naar Grease maakt het gewoon nog wat makkelijker allemaal.

Meer recensies van EllenBdE