Nooit Never Jamais gezien

EllenBdE 28 februari 2024
Never Never

Het uitgangspunt van dit boek was best interessant. Twee tieners die al hun herinneringen lijken te zijn vergeten, moeten samenwerken om erachter te komen hoe hun verleden met elkaar verbonden is en hoe ze kunnen terugkrijgen wat verloren is gegaan. Er zijn veel geheimen en leugens, familiedrama en gebroken beloften.

Wat begon al een wat wiebelig begin van, lees ik nu door of niet, ging over in een geïnteresseerde read om erachter te komen hoe dit verhaal zou eindigen. Deel 1 was best leuk om te lezen Silas en Charlie zitten op school als hun geheugen plots wegvalt. Samen proberen ze te zoeken wie ze zijn en wat er gebeurd is. Je voelt wel in alles dat Silas totaal anders reageert dan Charlie. Silas is door en door goedheid en vriendelijkheid, Charlie is norser en gereserveerder. Ze wil alles naar haar hand zetten en dat ontdekt ze ook over haar oude persoon.

Naarmate het verhaal vorderde (vooral als we deel 2 en verder ingaan), ontrafelde alles zich echter heel snel van een goede tijdthriller tot iets volkomen ongeloofwaardigs en bizar. Een ander aspect dat me irriteerde, was hoe deze tieners spraken. Silas schrijft pagina's en pagina's met oprechte liefdesbrieven vanaf de leeftijd van 14 jaar die aanvoelen alsof ze zijn geschreven door iemand die twee keer zo oud is als hij. Ik weet niet helemaal zeker waarom de auteurs ervoor kozen om de personages zo jong te maken want het verhaal zou perfect hebben gewerkt als Silas en Charlie pas op hun 18de verliefd werden en dit meemaakten op hun 21ste of zo.

Het plot laat je ook met zoveel vragen achter.

Wat met dat bevuilde bed? Wat gebeurde er met Cora en haar moeder? En hoe zit het met de moeder van Silas die deed toch wel heel raar altijd.

Dit was het meest bizarre boek dat ik tot nu toe gelezen heb denk ik. Het was niet slecht maar ook niet echt van Oh deze moet je zeker gaan lezen… Was het intrigerend? Ja zeker wat de vraagtekens gaan maar door in mijn hoofd. Was het verrassend? Ja want het idee is best origineel en tegelijk zo absurd

Meer recensies van EllenBdE