Magische draden

EllenBdE 29 maart 2024
Ik hou niet zo van dikke boeken, dus toen ik deze binnenkreeg zakte de moed me in de schoenen.
Maar eens begonnen viel het allemaal nogal mee. Al had ik wel even wat tijd nodig om weer in het verhaal te komen want deel 3 zat ergens ver weg in het hoofd. Wat ik wel nog wist was hoe leuk ik de personages vond weer een positieve reden om te starten.

Als je bang bent dat je je favorieten uit de serie misschien niet zult zien, ben ik blij te kunnen melden dat onze hoofdpersonages weer helemaal terug zijn samen met een leuke selectie van nieuwe personages!

Waar ik wel af en toe een probleem mee had waren de flashbacks. Het boek speelt zich 7 jaar na de hoofdserie af, maar de auteur vernietigt elke hint van het plot door lange flashbacks te schrijven. Voor de personages die we nog niet kenden, voelde dit als een onhandige manier om een extra achtergrondverhaal te geven (extra onnodige pagina’s dus).

Ik denk dat de grootste troost voor oude fans is te weten dat dit boek niets verknoeit aan de originele trilogie, het is trouw aan de originele inhoud en een waar genoegen om enkele van onze favoriete personages weer in hun respectievelijke elementen te zien.

Meer recensies van EllenBdE