Heerlijk wegleesmoment

EllenBdE 25 januari 2024
Charlotte houdt niet van seks. Daarom hebben Charlotte en haar vriend Bart jaren geleden een compromis doordeweeks blijft hij thuis, maar in de weekenden is hij vrij om de bloemetjes buiten te zetten. Een prima plan, dacht ze. Tot Bart toegeeft dat dit niet is hoe hij een relatie voor ogen ziet. In een aangeschoten bui geeft Charlotte aan Thijs toe dat seks niets voor haar is. Thijs wil haar op andere gedachten brengen. No way dat Charlotte daaraan meewerkt. Thijs is de eikel van de kookclub waar ze vijftien jaar geleden deel van uitmaakte. Ze wordt écht niet opgewonden van de man die vroeger een tomaat voor haar gezicht uitkneep. Maar waarom wordt haar lichaam dan zo warm in zijn bijzijn?

Deel 2 in De juffen van Klimop serie en ik werd vooral getriggerd door het feit dat Charlotte in deel 1 wat overkwam als aseksueel. Dus waar de meeste boeken vooral om seks gaan was ik dus wel nieuwsgierig hoe Charlotte haar verhaal zou gaan.

Ik werd dus wat teleurgesteld dat haar zin in seks maar iets tijdelijks was. Maar desondanks was dit toch mijn favoriete read van de serie. Charlotte is niet zo uitbundig als Maud en Julia. Zelfs het woord seks uitspreken bezorgt haar rode wangen. Als Maud haar dan een hulpmiddel cadeau doet en die bij haar vijand Thijs blijkt afgeleverd te zijn is ze helemaal uit haar doen.

De interactie tussen de personages is geweldig en Eveline Heijnen heeft een heel beeldende schrijfstijl die je zo in het verhaal inzuigt en niet meer loslaat.

Meer recensies van EllenBdE