Een fijne feelgood met realistische noten

Merle is een online-ondernemer. Ze heeft een app ontworpen waarin men de ideale partner kan samenstellen.
Wanneer ze van haar zwangere zus verneemt dat haar hippie oma Eleanor haar huis gaat verkopen, reist ze af naar Cornwall om een stok voor de deur te gaan steken. Daar komt ze haar jeugd-hater James tegen, die vroeger kwallen in haar zwembroek stak. Hij heeft het huis van haar oma gekocht en is de kleinzoon van de nieuwe liefde van haar oma en dus gaan ze elkaar nog vaak treffen. Zullen de twee zich kunnen verzoenen of blijven ze elkaar haten?

- Review -
Het verhaal bestaat uit korte hoofdstukken, wat voor iemand die nooit midden in een hoofdstuk wil stoppen met lezen (zoals ik) heel fijn is. Ik vind ook altijd dat het boek daardoor vlotter leest.
Zoals ik gewoon ben van Charlotte De Monchy wisselen de hoofdstukken zich af met twee verhaallijnen. Wat ik opnieuw heel fijn vond, zo blijf je lezen en is het boek op geen tijd uit. In beide verhaallijnen staan de job, de liefde en enkele levensvragen centraal. Zo worden thema’s als rouw en zelfreflectie niet uit de weg gegaan.
Kortom, een fijne feelgood met realistische noten.

(mijn review is ook te lezen op Instagram-Bookstagram @ellen_bookstagram)

Meer recensies van ellen_bookstagram