Leer je vrienden beter kennen

Els Van Daele 31 oktober 2023
In mijn jeugd was er het poëziealbum, je was altijd vereerd als je gevraagd werd om een pagina te vullen, maar er was ook altijd de stress over wat je zou tekenen of welk gedichtje je zou schrijven op het blanco blad.

Gelukkig is dat nu verleden tijd met de moderne vriendenboeken. En dit vriendenboek zal zeker succes hebben bij mijn zonen: een vriendenboek van hun favoriete tv-zender Ketnet! Alles wat je wilt weten over je familie en vrienden, zegt de cover, en daaronder zien we alle huidige Ketnet-wrappers. En op vele bladzijden staat inderdaad een bekend concept van de wrappers, dat ze vaak gebruiken in hun programma’s, onder meer in het populaire zondagochtendprogramma Kingsize Live: het dilemma! Wat kies je: Een handvol konijnenkeutels opeten of met je favoriete jas aan in een bad vol koeienvlaaien duiken? Of: Elke dag wakker gemaakt worden met een emmer ijskoud water of elke dag gaan slapen in een bad vol groen slijm?

Maar er staan nog veel meer leuke vragen en opdrachten in dit vriendenboek: ‘Mijn meest gekke talent is’, of ‘Dit is mijn bucketlist’ of ‘Later wil ik hier wonen’ (oei, toch nog een beetje tekenen…).

Tussendoor heeft elke Ketnet-wrapper ook nog zijn eigen pagina ingevuld. Zo leer je dat Thomas’ gekste talent is dat hij keihard kan fluiten en dat hij bang is voor spinnen, slangen, ratten en achtbanen… Dat Nidal elke dag wel pannenkoeken zou kunnen eten en de slappe lach krijgt van filmpjes van mensen die vallen.

De bedoeling is dat je al je vrienden dit vriendenboek laat invullen, zodat je hen nog beter leert kennen en zo ook nog wat leuke weetjes over hen kunt verzamelen.

Het Ketnet-vriendenboek: alles wat je wilt weten over je vrienden en familie is echt wel een heel origineel, vrolijk vriendenboek met kleurrijke bladzijdes vol met knotsgekke illustraties.

Deze recensie verscheen eerst op In de Boekenkast: https://indeboekenkast.com/2023/10/31/ketnet-vriendenboek/

Meer recensies van Els Van Daele