Bloedstollend

EMBV 11 mei 2021
De dochter van Maria Kalkman is voor mij de kennismaking met het werk van Gerard Nanne. Het is zeker geen verkeerde kennismaking. Nadat een terminale patiënt zijn geweten heeft gezuiverd, gebeuren een paar maanden na dato plotseling gruwelijk misdaden. Een man wordt dood gevonden, verscheurd door een hond. Deze man blijkt niet de enige te zijn, er volgen meer slachtoffers, allen ook verscheurd door een hond. Wat is er aan de hand en wat is de connectie tussen de slachtoffers?

Dat vormt een goede basis voor een bloedstollend verhaal, die de lezer vanaf het begin af aan te pakken heeft en niet meer loslaat. Net als de hond in het verhaal.. Een bloedstollende thriller van eigen bodem. Het verhaal is goed beeldend beschreven. De personages komen ook goed over. Het boek leest vlot, dat komt onder andere door vrij korte hoofdstukken. Ondanks dat het verhaal de lezer meteen weet te grijpen, wordt de spanning langzaam opgebouwd om tot een einde die je echt bij de keel grijpt en je op het puntje van je stoel doen belanden.

De wereld van de hondenvechtsport wordt hier goed naar voren gebracht. Niet ter goedkeuring, maar wat de gevolgen voor mens en vooral kunnen zijn. De broodfokkers die alles voor hun gewin doen, en niet kijken naar het welzijn van het dier. Een goede onderliggende boodschap in dit spannende boek.

Samengevat : Een bloedstollende thriller van eigen bodem, met een juiste opgebouwde spanning, die de lezer geboeid houdt. Zeker een aanrader !

Meer recensies van EMBV