Heerlijke Thriller

EMBV 13 september 2019
De cover sprak mij enorm aan, dus meegenomen zonder echt acht te slaan waar het boek over ging. Spijt van? Nee totaal niet…ondanks dat de titel wel wat misleidend is… het gaat niet echt over Rembrandt, hij speelt er een rol in, maar ook niet meer dan dat.

Hoofdpersoon in Het Blauw van Rembrandt is de armlastige jonge schilder Cornelis Suythof, die verzeild raakt in een bizar avontuur waarin een schilderij een bijzondere rol speelt…

Boek is gebasseerd op historische feiten en fictie, in dit geval gaat dat goed samen, mede omdat de auteur goed zijn huiswerk heeft gedaan. Soms kunnen historische feiten erg langdraderig en saai zijn, maar in dit boek is het boeiend, spannend tegelijk.

De schrijfstijl is vlot, personages levendig beschreven, je krijgt echt een beeld van ze , maar dat niet alleen ook de sfeer en leefomstandigheden zijn zeer beeldend beschreven.

De beschrijving van Rembrandt is boeiend en geeft goed weer hoe het op het laatst van zijn leven met hem gesteld was.. kapot van verdriet door de dood van zijn zoon, bijna krankzinnig….

Een ouder boek inmiddels, maar nog steeds het lezen waard zeker in dit Rembrandt jaar!

Meer recensies van EMBV