Goede Thriller

EMBV 28 september 2020
“Nooit meer alleen” van Angelique Haak ga daar maar eens een recensie over schrijven. Je kunt moeilijk alleen maar “WOW” neer zetten. Ja het kan natuurlijk wel, alles kan. Maar nu even serieus. Wat een heerlijk boek! De opening is meteen al raak. Er gebeurt meteen iets.

Daarna volgen we Emma, een succesvolle kindercoach met twee verhaallijnen, de verhaallijn van 1994/1995 en de verhaallijn 2019. We geven geen spoilers, maar begint het verleden Emma in te halen? De verhaallijnen zijn op een prettige manier gecombineerd met niet al te lange hoofdstukken. Door de beide verhaallijnen krijg je als lezer een goed beeld van Emma en haar vrienden en wat er allemaal is gebeurd. Deze verhaallijnen vallen beetje bij beetje als puzzelstukjes in elkaar tot een onverwacht einde. Spanning van begin tot het einde.

De schrijfstijl is erg vlot en dat maakt dat je echt door het boek heen vliegt. Je kunt het gewoon niet wegleggen. Als lezer vergeet je alles om je heen, met als resultaat koude koffie en het boek veel te snel uit. Het verhaal is op sommige punten ook herkenbaar en actueel, het pesten op school. Een drama voor wie het moet ondergaan. Maar ook thema’s als Angst, Schaamte, Woede. Zo herkenbaar. In het boek wordt het meesterlijk verteld. Je hebt het gevoel het van dichtbij mee te maken.

“Nooit meer alleen” is het neusje van de zalm op thrillergebied. Absoluut een aanrader, deze moet je gewoon gelezen hebben !

Meer recensies van EMBV