Geweldige Thriller

EMBV 08 oktober 2020
Semper Fi was voor mij de kennismaking met het werk van Ellen Lina. Het was zeker geen verkeerde kennismaking. In het verhaal maken we kennis met Helena, nu een succesvol schrijfster en die op het punt staat haar nieuwste boek uit te brengen. Plots gebeuren erg verdachte zaken rondom Helena en haar gezin. Het boek wat ze zou uitbrengen is autobiografisch. Zo wat speelt er ? Wat is er in de jeugd van Helena gebeurd? Haalt het verleden haar in?

Beetje bij beetje krijgen we daar in het boek antwoordt op. We volgen in het boek twee verhaallijnen, het nu waar in Helena op zoek gaat naar de waarheid. De andere verhaallijn verteld het verleden, wat de trauma’s van Helena veroorzaakt hebben. Langzaam aan in het verhaal, komen de verhaallijnen samen en vallen de puzzelstukjes op zijn plaats.

Semper Fi is een spannende thriller, die je vanaf het begin al vasthoudt, het begint meteen heftig. De auteur heeft een vlotte en beeldende schrijfstijl, je hebt het gevoel het allemaal mee te beleven. Mede hierdoor weet de auteur je aandacht door het gehele boek goed vast te houden. Je kunt het boek niet wegleggen, je wilt gewoon weten hoe en wat met Semper Fi en Helena. Maar je moet het boek wel weg leggen om de heftige gebeurtenissen even te laten bezinken, vooral omdat het allemaal zo levendig beschreven is.

Samengevat : Semper Fi, een spannende, heftig thriller, die je van begin tot het einde en zelfs na het lezen bezig houdt. Een boek met een WOW factor! Absoluut het lezen waard.

Meer recensies van EMBV