Fantasie in een aparte setting

Emdeke 20 maart 2022
Dit 308 bladzijde tellende boek is geen klassieke fantasie. Er is geen queeste, geen goede tegen de slechte. Wel zonderlingen figuren als een gebochelde doodgraver die graag rijk zou worden en steeds in de problemen komt door zijn gedrag en zijn uitspraken & een 'simpele' rattenvanger die meer geeft om zijn gereedschappen en zijn dieren, dan om mensen of regels. Te samen vertolken ze de hoofdrollen. Maar juist deze andere insteek maak dit verhaal zo leuk. Trouwens alle "B-rollen" worden ook vertolkt door minder voor de hand liggende personages. Een hoer, een premiejager, een reus en elk van deze personages is meer dan de omschrijving alleen. Her verhaal zit logisch in elkaar, al heb je dat niet direct door - maar dat kan ook aan mij liggen - en wordt chronologisch verteld. Het was een fijn, vlot boek om te lezen en ik kijk al uit om kortelings deel twee over dit Randland te lezen.

Meer recensies van Emdeke