Dankbaar voor dit verhaal

Emdeke 19 juli 2023
Oh wat ben ik blij dat deze twee schrijvers zich aan dit avontuur gewaagd hebben. Ik ga er gemakshalve van uit, dat het de invloed was van JD Barker, die regelmatig elementen van horror en sciencefiction in zijn boeken verwerkt. Wie zoals ik al vele boeken las, in allerlei genres zal hier geen moeite mee hebben. Maar zoals uit andere recensies blijkt, is het voor iemand die alleen thrillers & detectives leest en dit dan automatisch verwacht van de gekende schrijvers in dit genre, moelijker te behappen of te appreciƫren. Dat begrijp ik. Maar hopelijk lezen deze mensen dan een keer meer sciencefiction of fantasie en leren ze dit genre te omarmen. Mijn schoonmoeder (bijna 80) las al heel haar leven romans en spannende boeken, maar door omstandigheden was de bib onbereikbaar geworden. Nu breng ik altijd boeken voor haar en mezelf mee, zodat ze kan blijven lezen. Hierdoor heeft ze de voorbije jaren voor het eerst SFF ontdekt. Ze las al meerder fantasie boeken en enkele sciencefiction boeken en zelfs haar eerste sci-fi trilogie. Niet dat alle SFF-boeken haar aanspreken, maar toch ruim 3/4 van wat ik meebreng. En hiermee wil ik terugkomen op OORVERDOVEND. Ik hoop dat dit vlot geschreven verhaal SFF een nieuw lezerspubliek bezorgt. En daarom die extra vijfde ster.

Meer recensies van Emdeke