Misleiding alom

Emdeke 21 april 2021
Dit boek van 235 bladzijden, in juist iets groter dan normale druk, verteld in drie delen over een dystoptische toekomst, die zich in Zuid-Afrika en onder Koreaanse regime afspeelt. Sommige zullen dit een fantastisch boek vinden vol - verborgen -lagen en symboliek, verstopt achter elke quote, elke tekening en gebruikte namen e.d.. Andere zullen dit een gemiddeld boek vinden dat belangrijke thema's als de tegenstelling rijk-arm, de opwarming van de aarde, de gevolgen van een bestuurskeuze, gewetens dilemma's e.d. behandeld, of aansnijdt. En nog andere zullen teleurgesteld zijn dat er niet meer in zat, omdat het allemaal wat vaag en onbenoemd blijft en niet afgerond is. En eigenlijk hebben ze allemaal gelijk. Veel hangt er van af met welke instelling & voorkennis je aan dit boek begint en hoeveel moeite je ervoor wil doen. Daarom geef ik drie sterren en koos ik voor de titel 'misleiding'. Er zijn genoeg besprekingen te vinden die de korte inhoud meegeven. Maar ik hoop dat mijn bespreking U kan helpen bepalen in welk groepje U thuishoort en of je dit boek nu best ter hand neemt, of links laat liggen.

Meer recensies van Emdeke