Een waardevol verhaal

Erika van Dalen 12 juli 2023
Mila heeft een goed ritmegevoel en danst graag. Als Janos, een jongen uit dezelfde nomadengroep als Mila, van zijn broer leert gitaarspelen, dan ontstaat het idee om samen op pleinen op te treden en zo geld te verdienen. Het bestaan als nomade is hard en Mila's vader beschouwd haar als genotsmiddel waar geld mee te verdienen is. Het vormt Mila en de negatieve basis blijkt een 'Stepping stone' voor een zelfstandige, vrije en meer gelukkige toekomst. Totdat …

De ondertitel zou ook een verwijzing kunnen zijn naar het nog niet helemaal accepteren en openlijk kunnen spreken over spiritualiteit in onze maatschappij.

Een waardevol verhaal. Doordat alinea's bij tijd en wijle samengevat zijn in de eerste zin, waarna de rest van de alinea de zin uitlegt, en door de herhaalde en daardoor veelvuldig benadrukte rode draad van het verhaal geef ik het boek drie sterren.

Meer recensies van Erika van Dalen