Je wíl het lezen

Door een truc met de rugzak van backpacker Lotte belandt zij, onschuldig, in een gevangenis in Thailand. Wat een luchtige ontdekkingsreis had moeten worden pakte uit als een life changing ervaring voor niet alleen Lotte maar ook de andere personages in het boek. De schrijfster heeft gekozen voor verschillende verhaallijnen die uiteindelijk, door omstandigheden en keuzes, samenvallen. In de eerste hoofdstukken worden familieleden en personen die bij de uiteindelijke bevrijding betrokken raken geïntroduceerd. Een prettige start van het verhaal, waarin veel gebeurt, mensen elkaar op afstand aanvoelen en enkelen ook, op het idee gebracht door visioenen, keuzes maken die later bepalend blijken voor de bevrijdingsactie. Spiritualiteit en nuchterheid gaan goed samen in dit boek, waarin ook de omgevingen waarin de verhalen zich afspelen als mooi decor in het verhaal verweven worden. In een prettig leestempo leefde ik met de avonturen mee en leerde ik door de beeldende beschrijvingen de goed uitgewerkte personages, omgevingen en plaatselijke cultuur kennen. Een heerlijk boek dat ik met 5 sterren aanbeveel.

Meer recensies van Erika van Dalen