Pageturner

Erika van Dalen 10 april 2021
‘Een roman waar veel vrouwen zich in zullen herkennen’. Anne van Zwieten maakt deze belofte vanaf de eerste tot de laatste bladzijdes waar. In goed uitgewerkte personages, heldere dialogen, scenes waar je als lezer ingetrokken wordt en herkenbare beschrijvingen van de omgevingen waar de gebeurtenissen zich afspelen. Hoewel de verhaallijn verzonnen is heeft de auteur zich duidelijk verdiept in de huidige kennis en ervaringen over thema’s die in het verhaal aan de orde komen. Ook dit maakt dat de lezer zich onderdeel van het verhaal, of ten minste van de tijdgeest waarin het verhaal zich afspeelt, zal herkennen. De introductie van de hoofdpersonen en de manier waarop hun levens elkaar beginnen te raken vraagt aandachtig lezen. Daarbuiten voert het verhaal je onbewust mee langs wat de auteur te vertellen heeft. Het verhaal sluit af met een glimp van een mogelijk vervolg, ik hoop dat er daadwerkelijk een deel twee zal komen.

Meer recensies van Erika van Dalen