Een intens veranderproces

Hoe je eigen kracht en drive uiteindelijk je situatie kan veranderen, bewijst het indrukwekkende verhaal van schrijfster Vialo Talloway. Na een intense start in Suriname verhuist ze als tienermoeder naar Nederland om daar een beter leven voor zichzelf en haar kinderen te vinden. Stap voor stap zet ze door, vergaart ze óók de nodige kennis en diploma's en verzamelt ze de juiste mensen om zich heen. Het gaat niet vanzelf, ook dat laat het verhaal zien, maar uiteindelijk heeft de schrijfster haar leven van armoe, fysieke mishandeling en voortijdig afgebroken middelbare school, omgebogen naar die van een gediplomeerde zakenvrouw voor wie je alleen maar respect kunt hebben.

Dank je wel Viola voor het delen van je verhaal, waarvan ik hoop dat het voor veel mensen een inspiratiebron mag zijn.

Het verhaal leest als een voice over bij de foto's uit een familiealbum, waarbij langzaam de rode draad zichtbaar wordt. De foto's in het boek brengen het verhaal tot leven.

Meer recensies van Erika van Dalen