Heerlijke serie waar ik geen genoeg van kan krijgen.

“ ‘Je bent echt een bikerchickie. Daarom
vind ik je zo... ik weet het niet. Je past gewoon bij mij, in alles. Ik zou geen vriendin kunnen hebben die niets heeft met motoren.’ “

Het nieuwe boek van Olivia Lewis heet Zwaartekracht. En het is weer smullen geblazen, haar boeken zijn echt mijn guilty pleasure, zonder guilty te voelen. Dit boek nu ook, het is zo’n sterk verhaal. Een boek met een lach en een traan en spicy momenten. Het verhaal heeft meerdere lagen wat ik echt heel goed vind aan een boek. De hoofdstukken zijn niet te lang, en het leest lekker weg, kort om; je leest het boek veel te snel uit.

Dit deel gaat over Ivy, de dochter van Luci en Josh. Een rebelse puber die goed weet wat ze wil, en vooral ook wat ze niet wil.
Ze heeft behoorlijk al wat mee gemaakt in haar jonge leven en een beetje het vertrouwen in mannen kwijtgeraakt totdat ze Jake ontmoet. Een echte zware jongen met een grote liefde voor motoren. Ivy heeft na behoorlijk wat strubbels haar oog laten vallen op Jake en dat word niet geaccepteerd door haar vader. Na dat ze elkaar hebben ontmoet is hij vlak daarna opgepakt, hij moest 2 jaar in de bak zitten. Ivy heeft al die tijd op hem gewacht.

Ook lees je over haar zus Sophia waar de Queen serie over ging. Ze heeft een dochtertje gekregen samen met Scott, maar het valt haar allemaal vies tegen, het moederschap valt haar erg zwaar. Ze heeft een postnatale depressie na de geboorte van Skye gekregen.
Je leest over hoe de zussen omgaan met alle ups en downs in hun leven en dat Ivy, de jongere zus van Sophie, een grote steun is voor haar zus.
En dat is echt de kracht van Olivia, hoe ze de emoties beschrijft. Het raakt mij echt hoe ze de postnatale depressie beschrijft.

Het leuke aan de boeken van Olivia vind ik ook dat het vanuit verschillende perspectieven word verteld, zodat alle karakters goed uitgediept worden. Je begrijpt meer waarom er dingen gebeuren en gebeurt zijn. Elke hoofdpersoon heeft ook haar eigen boeken serie, waardoor je echt een band krijgt met deze familie. Ik hoop stiekem dat er van een van de mannen ook nog een serie komt. Heerlijke bad guy’s met een gouden hart.
Het einde van het boek is weer een mega heftige cliffhanger, zoals alleen Olivia dat kan, ondertussen de “Queen of Cliffhangers” genoemd.
Dit boek krijgt uiteraard weer 5 sterren.

“Hij legt zijn hand tegen mijn wang. ‘Want ik wil jou. Het lijkt de zwaartekracht wel, ik kan er niets aan doen.’
‘Het ís de zwaartekracht, een natuurkracht of zoiets. Ik wil jou ook...’ “

Meer recensies van Esther’s Books and More